Senioritenniksen kansainvälinen juhlaturnaus Kalastajatorpalla ja Tapiolan Tennispuistossa 22.-28.7.2024

ITF Helsinki Midnight Sun Open by Freja kerää taas heinäkuun lopussa maailmalta ison joukon tennispelaajia Kalastajatorpan Tennisklubille ja Tapiolan Tennispuistoon seniorien kansainväliseen juhlaturnaukseen. Jo 10.kertaa Helsingissä järjestettävä turnaus on osa ITF World Tennis Masters Touria ja statukseltaan MT700, eli toiseksi korkein ITF:n turnausluokituksessa. Saman tason seniorien ITF- osakilpailuja on eri mantereilla yhteensä n. 40.

Kilpailusarjat ovat miesten ja naisten kaksin- ja nelinpeleissä sekä sekanelinpelissä ikäluokissa 30,35,40,45,50,55,60,65,70,75+ vuotiaat. Pelaajat saavat ranking-pisteitä samaan tapaan kuin ammattilaispelaajat ja maailman seniorien rankinglista päivitetään viikoittain.

Suomen kansainvälisin tennistapahtuma

Viime vuonna osallistujia tuli 24 maasta, maapallon jokaiselta mantereelta. Tämän vuoden kisaan pelaajia on jo nyt ilmoittautunut Pohjoismaiden lisäksi mm Yhdysvalloista, Meksikosta, Japanista, Etelä-Afrikasta, Australiasta, Marokosta sekä useasta Euroopan maasta. Ilmoittautuminen 2-pelisarjoihin päättyy 19.7.2024. Neluriin ja mixtiin voit ilmoittautua Kalastajatorpan Tennisklubin kisakansliassa 22-23.7 klo 12.asti. Hanki ITF:n pelilisenssi ja ilmoittaudu mukaan https://ipin.itftennis.com/

Yleisöllä vapaa pääsy

Turnauksen päänäyttämönä on tänäkin vuonna Kalastajatorpan Tennis klubi, jossa pelataan kaikki 2-pelit. Osa nelinpeleistä pelataan Tapiolan Tennispuistossa. Yleisöllä on vapaa pääsy seuraamaan maailman seniorien kärkipelaajien otteluita molemmilla areenoilla. Ottelut alkavat Kalastajatorpalla 22.7 klo 10.00 ja Tapiolan Tennispuistossa viimeistään keskiviikkona klo 09.00. Otteluaikataulut näkyvät n. 2 päivää ennen turnauksen alkua mm www.midnightsuntennis.fi sivulta

Paul Midgley, International Tennis Federation kehuu Helsingin turnausta yhdekis kiertueen parhaista:

”ITF on erittäin onnellinen Helsinki Midnight Sun by Freja turnauksen menestyksestä. Tapahtuma on vakiinnuttanut paikkansa yhtenä World Tennis Masters Tourin parhaista turnauksista maailmassa ja toivotammekin Helsingin 10. kisalle kaikkea hyvää ja menestystä myös jatkossa”.

Freja pääyhteistyökumppani jo vuodesta 2017

Kuljetus- ja logostiikkayritys Freja Transport & Logistics OY on turnauksen pitkäaikainen nimisponsori. Kilpailun johtaja Riku Helminen: ”Olemme todella iloisia siitä, että olemme saaneet tehdä pitkäjänteistä yhteistyötä näin kansainvälisen kumppanin kanssa. Frejan mukana olon aikana kilpailu on kasvanut Suomen kansainvälisimmäksi tennistapahtumaksi ja Helsinki, Espoo ja Suomi ovat tulleet tunnetuiksi yli tuhannelle kansainväliselle tennisseniorille vuosien kuluessa. Vapaaehtoisvoimin järjestettävä turnaus ei olisi mahdollista ilman sponsoreita ja upeaa joukkoa vapaaehtoistyöntekijöitä”

Lisätietoa turnauksesta ja aikatauluista Kisan järjestäjä on Suomen Tennisliiton jäsenseura, International Tennis Promotion ry. Lisätietoa turnauksesta antaa seuran puheenjohtaja Riku Helminen, puh 046-9216284. Rikulta saa myös apua kisaan ilmoittautumisessa. Jos vapaaehtoistyö kisaviikolla kiinnostaa, ota yhteys 046-9216284/Riku